نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4878
-
الف
+

«علی نصیریان» از «میوه ممنوعه» تا «شیخ بهایی» + بیوگرافی ، ویدئو و تصاویر

«علی نصیریان» بازیگر سریال های «شیخ بهایی» و «میوه ممنوعه» را بیشتر بشناسید.

به گزارش آی فیلم 2 ، «علی نصیریان» بازیگر کهنه کار سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 هم اکنون شاهد نقش آفرینی وی در سریال تاریخی «شیخ بهایی» هستند، در سال 1313 خورشیدی در محله شاهپور شهر تهران به دنیا آمد.

«علی نصیریان» بازیگر سریال در حال نشر «شیخ بهایی» در این سریال با توانمندی فوق العاده و بی نظیری که در هنر بازیگری دارد توانست در کرکتر شیخ بهایی با سیمایی دلنشین و گیرا در مقابل «ژاله علو» بازیگر و گوینده سینما و تلویزیون ایران هم بازی شود.

نصیریان در سال 1332 به هنرستان هنرپیشگی که در آن زمان تنها مدرسه‌ تیاتر ایران بود، رفت. او با شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره‌ قبولی، به دوره‌ 3 ساله‌ این هنرستان وارد شد.

نصیریان  در سال 1335 اولین نمایشنامه اش را نوشت.

نخستین فعالیت او در سینمای ایران در فلم تحسین شده «گاو» محصول سال 1348 ساخته «داریوش مهرجویی» کارگردان کهنه کار سینمای ایران بود.

نصیریان در این فلم با بازیگرانی چون«عزت‌الله انتظامی»، «جمشید مشایخی» و «پرویز فنی‌زاده» هم بازی شد. گاو جزء اولین فلم‌های ایرانی بود که در غرب و اروپا مورد توجه و تحسین قرار گرفت. در رأی‌گیری منتقدان سینمای ایران در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۶۷ و ۱۳۷۸ گاو، به عنوان بهترین فلم تاریخ سینمای ایران برگزیده شد.

«علی نصیریان» سال 1359در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب ایران، یعنی سریال «هزار دستان» ساخته مرحوم «علی حاتمی» که چندی پیش از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده بود بازی کرد. وی تا قبل از انقلاب فقط در 7 فلم سینمایی بازی کرده بود که از آن سال به بعد حضور جدی در سینما را دنبال کرد.

نصیریان در سال 1362 نقش قاضی شارح را در سریال «سربداران» به کارگردانی «محمدعلی نجفی» بازی می کند، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ، منحصر به فرد بوده است.

نصیریان همچنان سال 1380 در سریال «همسایه ها» که حمل / فروردین سال گذشته از آی فیلم 2 به نشر رسید در کنار بازیگرانی چون«گوهر خیر اندیش»، مرحوم «حسین یاری»، «محمد رضا شریفی نیا» و «امین حیایی» به ایفای نقش پرداخت.

«علی نصیریان» در سال 1381 در اولین دوره انتخاب چهره های ماندگار، به عنوان چهره ماندگار عرصه هنر معرفی شد و در سال 1384 نشان درجه یک فرهنگ و هنر را گرفت.

 نصیریان در سال 1386 یکی دیگر از شاهکارهایش را در سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی «حسن فتحی» به تصویر کشید.  

«علی نصیریان» در سریال «میوه ممنوعه» داستان ریش سفیدی متدین به نام حاج یونس را بازی می کند که تاجری معتبر و اهل تدین است اما اتفاقاتی در زندگی اش پیش می آید که او را درگیر ماجراهایی می کند.

با هم به تماشای سکانسی از سریال شیخ بهایی با بازی خیر کننده «علی نصیریان» می نشینیم، در این سکانس لحظه ای که شیخ بهایی شعر زیبای  «تاکی به تمنای وصال تو یگانه / اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه / خواهد به سر آید، شب هجران تو یانه؟ / ای تیر غمت را دل عشاق نشانه» را می سرایند.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر